A KPI-ok fontossága egy ügyfélszolgálat életében
A modern ügyfélszolgálati tevékenység során kiemelkedő fontosságú, hogy mérhető eredményekkel rendelkezzünk, amelyek alapján javíthatjuk és finomíthatjuk a szolgáltatásainkat. Ebben a kontextusban a Kulcsfontosságú Teljesítménymutatók (KPI-ok) jelentős szerepet játszanak. (A KPI-ok azok az alapvető mérőszámok, amelyek segítenek az erőforrások optimális kihasználásában és az ügyfélélmény javításában).
Az ügyfélszolgálati központok hatékonyságának és minőségének biztosítása érdekében A KPI-ok segítenek az ügyfélszolgálati csapatoknak abban, hogy pontos képet kapjanak a teljesítményükről, az ügyfelek elégedettségéről és a munka folyamatosságáról.
A leggyakrabban alkalmazott KPI-ok közé tartozik:
Ezek a mérőszámok lehetővé teszik az ügyfélszolgálati vezetők számára, hogy azonosítsák az erős és gyenge pontokat, és stratégiát dolgozzanak ki a hatékonyság növelésére.
De miért is olyan fontosak a KPI-ok az ügyfélszolgálat esetében?
Az ügyfélszolgálati KPI-ok nemcsak a belső folyamatok fejlesztésére szolgálnak, hanem az ügyfelek számára is közvetlen hatással vannak. Az időben megválaszolt hívások és az elégedettség fokozása nemcsak a vállalat hírnevét erősíti, hanem ügyfélmegtartó ereje is van, hiszen a pozitív tapasztalatok ösztönzik a vásárlói lojalitást.
A KPI-ok kiszámítása számos tényezőt vesz figyelembe. A szolgáltatási szint például azt mutatja meg, hogy a hívások hány százalékát sikerült egy meghatározott időkereten belül megválaszolni.
Az átlagos válaszadási idő kiszámítása a teljes hívásidő és a megválaszolt hívások számának hányadosával történik.
Az ügyfél-elégedettségi mutatót rendszerint kérdőívekkel mérik, amelyek az ügyfelek visszajelzéseit gyűjtik közvetlenül egy interakció után.
A First Call Resolution Rate esetében azt vizsgálják, hogy hány ügyet sikerült első próbálkozásra megoldani az összes ügy számához képest.
A Net Promoter Score (NPS) pedig az ügyfelek lojalitásának mérőszáma, amely azt mutatja, hogy mennyire valószínű, hogy az ügyfél ajánlaná a szolgáltatást másoknak
© 2022 Bravonet Kft. All rights reserved | Adatvédelmi téjékoztató