Mire figyeljen Avaya partner kiválasztásánál?

Gasztonyi Gábor2022.09.19.

Viszonylag gyakran szembesülünk azzal a helyzettel, hogy egy számunkra kívánatos IT megoldás kapcsán keresünk megfelelő partnert, beszállítót, aki nem csupán dobozt mozgat, hanem szakértő partnerként tud támogatást nyújtani a megoldás bevezetése során. Nem egyszerű kérdés ez egy Avaya partner kiválasztásánál sem.

Minősített Avaya partner

Hol keressünk Avaya partnert?

Vitán felül áll, hogy célszerű az Avaya gyártói ajánlásait szem előtt tartani. Mint számos gyártónál, itt is triviális választás lehet a gyártói partner kereső, az Avaya Partner Locator használata, ahol földrajzi hely szerint kereshetünk minősített partnert.

Miért fontos az Avaya minősítése?

A minősítési rendszer számos olyan paraméteren alapszik, amely az ügyfelek számára biztonságot, garanciát, szakértelmet, minőségi szolgáltatásokat garantál. Ezeket a gyártó negyedévente felülvizsgálja követve a termékportfolió változását, illetve a komolyabb szintek esetén a partnerek rendszeres gyártói auditokon is meg kell feleljenek.

Milyen előnyt jelent egy minősített Avaya partnerrel dolgozni?

Az Avaya Magyarországon elsősorban partnereken keresztül értékesít. Egy minősített partnerrel történő együttműködés magában foglalja a hardver és szoftver eszközök megbízható forrásból történő szállítását, az azokhoz kapcsolódó gyártói garanciák, licencek meglétét, a termék ismeretét, az esetleges problémák esetén a gyártói háttértámogatás elérhetőségét – azaz a biztonságot.

Miként tudja egy partner igazolni gyártói minősítését?

Egyrészt a már említett gyártói partner kereső már eleve csak a minősítéssel rendelkező partnereket listázza. Ez persze nem terjed ki a partnerséggel kapcsolatos minden részletre és különösen nem foglalkozik a partneri szakember gárda szakmai elismeréseivel. Másrészt a gyártói minősítések mindig jól dokumentáltak, ezért célszerű lehet a tanúsítványokat, igazolásokat, okleveleket (melyek általában elektronikus formában is elérhetők) bekérni a választott partnertől.

Partneri ökoszisztéma

Mi határozza meg egy Avaya partner minősítését?

A partneri program többszintű minősítéssel dolgozik. Minimális elvárás a termékportfólió egy részének megfelelő szintű ismerete. Egy ügynöki rendszerben elsősorban üzleti jellegű ismeretek az elvártak, de amennyiben a termék mellett a tervezés, bevezetés, támogatás is szerephez jut, akkor már igen komoly szakmai minősítéssel rendelkező szakembereket kell foglalkoztasson az adott partner. Ezeket a minősítéseket 1-2 éves rendszerességgel meg kell újítani a naprakész tudás érdekében. Nem csupán szakértelem a követelmény, hanem az adott területen szerzett tapasztalat és valós üzleti tevékenység melynek legfőbb mérőszáma a termékekhez, szolgáltatásokhoz kapcsolódó forgalom nagysága.

Tesz-e különbséget az Avaya a partnerek között?

Természetesen az Avaya is meghatároz különböző minősítési szinteket. Ezen besorolási szintek alapja a minősített szakemberek száma, a termékportfolió egyes szakterületeinek ismerete, az értékesítési forgalom, illetve gyártó megbízásából független tanúsító cégek által auditált Avaya specifikus szolgáltatások. Ezt a minősítési rendszert az Avaya Edge partneri ökoszisztéma definiálja. Jelenlegi legmagasabb szintje a Diamond fokozat. A gyártó keresője megmutatja, hogy egy adott partner mely szakterületekhez ért, illetve milyen méretű cégek számára kínál megoldásokat.

Avaya partneri minősítés

Az Avaya milyen szakterületeket különböztet meg?

Az Avaya termékportfóliója meglehetősen széles. A gyártó ezért termékeit, megoldásait olyan szakterületekre bontja, amelyre az egyes partnerek specializálódhatnak általános partneri működésük mellett. Így megkülönböztet egységes kommunikáció (unified communication), contact center, kis- és középvállalati megoldások (small/medium business) és felhős kompetenciákat. Érdemes olyan partnert választani, aki az adott szakterületen is rendelkezik minősítéssel, tapasztalattal.

Az Avaya szakterületi minősítések mit takarnak?

Ezek a minősítések egyértelműen az adott partnernél foglakoztatott szakemberek tudását, szakismeretét jelölik. Itt meg kell különböztetnünk értékesítési (sales), tervezési (design), adminisztrátori, telepítői (implement) és támogatói (support) minősítésket. Ezek ebben a sorrendben egyre mélyebb tudást jelentenek és ebben a tekintetben egyre magasabb szintű vizsgákat követel meg a gyártó is. A megvalósítás és támogatás szintjén már elvárás az elméleti és gyakorlati ismeretek legmélyebb szintje, de az adminisztrátori szint is napi gyakorlatot feltételez. Általánosságban a szakterületi minősítések több képzett munkatárs meglétét feltételezik, hiszen mind a megvalósítás, mind az üzemeltetés és támogatás során ez képes szavatolni a megbízhatóságot vagy éppen a szükséges rendelkezésre állást.

Partneri sokszínűség

Milyen egyéb szempontok lehetnek még fontosak Avaya partner választásánál?

Itt elsősorban a szolgáltatásokra kell, hogy különös figyelmet fordítsunk. Egy Avaya megoldás beüzemelése és támogatása komoly szakértelmet igényel. Ezért kiemelten fontos, hogy olyan partnert válasszunk, ahol a szükséges kompetenciák megvannak és a gyártói háttértámogatás is biztosított. Támogatás tekintetében külön kasztot képviselnek azok a partnerek, akik gyártói támogatás tekintetében a gyártói ajánlásokkal és elvárásokkal megegyező minőségben képesek szolgáltatni. Teszik ezt a gyártó által auditált módon és nem utolsó sorban magyar nyelven, ami egy globális megoldás szállító esetében nem feltétlenül törvényszerű.

Ilyen esetekben a támogatási szolgáltatások L1 és L2 szintjét a partner végzi és annak minősített emberei kommunikálnak a magas szintű beavatkozást megkövetelő esetnél az Avaya szakembereivel. Ezen képesség az, ami lehetővé teszi, hogy az együttműködés teljeskörűvé váljon egy adott projekt kapcsán, hiszen az életciklus egészét lefedő tervezés-megvalósítás-támogatás-optimalizálás szolgáltatásokra is kiterjedhet.

A legtöbb esetben az infokommunikációs megoldások nem egy légüres térben kelnek életre, hanem egy működő vagy új infrastruktúrába épülnek be. Hogyan támogatja a partneri rendszer ezt a feladatot?

Némileg vissza kell kanyarodnunk a korábban elmondottakhoz. Az Avaya megoldások általánosságban támogatják a külső rendszerek illesztését, vagy éppen a szolgáltatások integrációját. Fontos, hogy olyan integrátori képességgel rendelkező partnert válasszunk, ahol ezzel a témával kiemelten foglalkoznak. A gyártói terminológiában a minősített megvalósító és támogató szakemberek már szakértelmük részeként értik és ismerik az integrációs lehetőségek eszköztárát. A Bravonet abban a szerencsés helyzetben van, hogy mindemelett rendelkezik olyan szoftverfejlesztői kapacitással, akik ezen integrációs lehetőségeket maximálisan ki tudják aknázni és szinte tetszőleges megoldáshoz illeszteni, vagy éppen azokba beépíteni. Ehhez fejlett labor és tesztkörnyezet is rendelkezésre áll, illetve hozzáférés a gyártó fejlesztői támogatást biztosító erőforrásaihoz.

Milyen egyéb jellemzők segíthetnek a választásban?

Ezzel kapcsolatban a gazdasági alkalmasság trivialitásán felül célszerű az IT iparágban szokásos tanúsítványok, minősítések ellenőrzése. A szolgáltatás fókuszú cégek ma már nem nélkülözhetik a szolgáltatásaik magas minőségét biztosító minőségirányítási rendszer meglétét. Hasonlóan kritikus szempont lehet a megoldásokhoz gyakran kapcsolódó információbiztonsági kérdéskör és így a partner információ biztonsági tudatossága. Nem szabad elmenni a jól riportolható, statisztikázható támogató (jegykezelő) rendszerek használata mellett sem, hiszen a minőségi IT szolgáltatások ma már nem nélkülözhetik ezeket.

Egyfajta összefoglalásként visszatekintve az eddigiekre, melyek a partner kiválasztásának fontosabb szempontjai?

Mindenképp válaszunk minősített partnert, mert ezzel szavatolhatjuk a megoldás tisztaságát és biztonságát. Érdemes elemeznünk, hogy az adott megoldás milyen szakterületet érint és ahhoz értő Avaya partnert választani. Fontos, hogy ne csak pontszerűen gondolkodjunk az időben, hanem teljes életciklust vegyünk alapul és az ehhez szükséges szakember gárda legyen a meghatározó választásunkban. Itt gondoljunk a feladatok ellátásához szükséges szereplőkre és eszközökre: az egyszemélyes szuperhősök nem biztos, hogy a legjobb megoldást eredményezik. Végül de nem utolsó sorban gondolkodjunk rendszerekben, integrációs lehetőségekben, melyek megsokszorozhatják az üzleti eredményeket, ezért az integrációs képességekre is érdemes nagy hangsúlyt fektetni.

Válasszon minősített Avaya partnert!

További bejegyzések

Azonos kategóriában:

Do you speak English?

Elolvasom
Do you speak English? Yes, I do. De ha mégsem, akkor segítünk! Ez is lehetne a Bravonet Kft. mottója a munkavállalói felé. Az üzleti életben cégformától, nagyságtól függetlenül az angol nyelv ismerete kiemelt fontosságú, hiszen sok partnerrel ez a közös nyelv. Mi a Bravonetnél hisszük, hogy akkor várhatunk el kiváló teljesítményt munkatársainktól, ha mi is […]

ISO 9001 és ISO 14001 minősítés 12 éve folyamatosan

Elolvasom
A Bravonet Kft. kiemelt fontosságúnak tartja működésének átláthatóságát és a partnerekkel való sikeres együttműködését épp úgy, mint a kollégák munka-magánélet egyensúlyának biztosítását. Ezt nem csak a sikeres partnerkapcsolatok és a dolgozók lojalitása bizonyítja, hanem az immár 12 éve folyamatosan jelen levő minőségbiztosítási rendszer is.

Avaya PCC – Tegyünk együtt különbséget

Elolvasom
2023.06.25 és 28. között, Prágában rendezte meg az Avaya a szokásos évi PCC konferenciáját, ahol a céget képviselő kollégák találkozhattak üzleti partnereikkel.  A konferencia fő mottója a „together we make the difference”, azaz tegyünk együtt különbséget volt. Ha röviden foglalnánk össze az eseményt, akkor: növekedés, újdonságok és felhő mindenek felett. Természetesen ettől sokkal több mindenről […]

© 2022 Bravonet Kft. All rights reserved | Adatvédelmi téjékoztató